3 fantastiske steder i Chile!

Chiloe, Chile

I 2016 rejste vi 2 måneder rundt i Sydamerika, heriblandt Chile. Vi var især vilde med landets kæmpe kontraster, hvor du nordpå kan opleve varme og ørken – og sydpå pingviner og gletsjere! Nedenfor deler vi 3 fantastiske steder vi har besøgt i Chile.

ØEN CHILOÉ
Vi havde hørt om øen Chiloé, der er kendt for sine mange farverige træhuse og at man en spytklat derfra skulle kunne se pingviner! Da vi ankom, var vi meget spændte på om det ville lykkes os at se pingvinerne, for vi havde læst os frem til, at det ikke var den rette årstid for dette (vi var der i marts). Vi kom dog hurtigt i snak med en mand, der kunne køre os til bådene, der sejler ud til klipperne, hvor pingvinerne lever. Han mente, at vi nok skulle se dem – og guess what, vi så masser af pingviner! Det var virkelig sjovt for os at opleve, også selvom båden ikke sejlede helt tæt på, og det derfor var lidt svært for os at få gode billeder af dem (på dette tidspunkt havde vi fået stjålet vores spejlrefleks, så vi havde kun en lille iphone 4, men det er en helt anden historie!). Udover at man i området kan se pingviner, er der på øen en helt særlig ø-stemning og vi synes det var hyggeligt at gå ture rundt og se på havet, fiskerbådene og de flotte farverige huse.

PUCÓN
I den chilenske by Pucón kan du se den smukke vulkan Villaricca. Og så kan du lave alverdens former for outdoor-aktiviteter som at bestige vulkanen, riverrafte og meget mere! F.eks. var Flemming på en riverrafting-tur og det gik vildt for sig! Jeg (Kathrine) skulle i hvert fald ikke nyde noget af at have været med på den tur, så jeg blev hjemme i haven på vores homestay, der fra havens liggestole havde udsigt til vulkanen! Så får man ikke en meget smukkere udsigt at ligge og læse til!
I Pucón kommer der mange turister, hvilket gør at der er et dejlig stort udbud af caféer og restauranter i byen. Derudover må du ikke snyde dig selv for at gå en tur ned til søen, hvor du også har en fantastisk udsigt til vulkanen i klart vejr.

SANTIAGO
Chiles hovedstad Santiago tog os med storm! Vi synes byen var helt anderledes end resten af byerne i Sydamerika, fordi der var så moderne, pænt og rent. Der var masser af shopping, restauranter, hyggelige pladser og grønne områder, og så kunne man tage helt op på toppen af et bjerg, hvorfra vi havde udsigt udover hele Santiago og bjergene rundt om – virkelig smukt! Vores ophold i byen blev en hel del forlænget, da vi desværre blev røvet for alt hvad vi ejede, men det er jo ikke byens skyld! Det gjorde, at vi fik mere tid til at udforske byen (det var så også det eneste gode ved den oplevelse!), som vi faktisk ikke synes vi i første omgang havde sat nok dage af til at opleve.

Du vil måske også være interesseret i